Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Zdecydowany wzrost zysków LPP


LPP zanotowało prawie 2 miliardy złotych przychodu w trzecim kwartale 2017 r. Wzrost przychodów w porównaniu do III kwartału 2016 wyniósł 22%, a za pierwsze 9 miesięcy wyniósł 17% r/r. Spółka odnotowała dalszy wzrost w segmencie e-commerce osiągając w III kwartale przychody na poziomie prawie 75 mln zł (wzrost o 137% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.).


Trzeci kwartał 2017 roku LPP kończy bardzo dobrymi wskaźnikami finansowymi. Spółka może się pochwalić prawie 2 mld zł przychodu i zyskiem netto na poziomie 85 mln zł. Oznacza to, że w ujęciu r/r spółka zanotowała wzrost przychodu na poziomie 22%. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) osiągnęła również znaczący wzrost – w ujęciu r/r wyniosła ponad 15%, a po pierwszych 9 miesiącach współczynnik ten jest na poziomie wyższym o prawie 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Widoczna jest też znacząca poprawa marży brutto, która osiągnęła poziom 49% w III kwartale 2017 czyli prawie o 2 p.p. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

– Jesteśmy zadowoleni z tego jaki zysk udało nam się wypracować w trzecim kwartale tego roku. Złożyło się na niego kilka czynników. Po pierwsze dobry odbiór naszych kolekcji przez klientów – szczególnie damskiej i dziecięcej kolekcji Reserved. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dalszy wzrost znaczenia e-commerce w naszych przychodach. Już teraz 30% sprzedaży w tym segmencie pochodzi z naszych zagranicznych sklepów internetowych. I wreszcie znaczący wzrost marży brutto dzięki m.in. korzystnym trendom walutowym, ale i skuteczności nowej polityki zarządzania towarem – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.



Rosnące znaczenie e-commerce w działalności LPP jest potwierdzone poszerzaniem sieci sprzedaży internetowej o kolejne kraje. W trzecim kwartale 2017 roku, równolegle ze spektakularnym debiutem Reserved w stolicy Wielkiej Brytanii, zainaugurowano w Anglii, Walii i Szkocji sprzedaż tej marki we własnym e-sklepie. Znaczącym krokiem dla firmy było otwarcie w ostatnich tygodniach sprzedaży internetowej w Rosji. W tym kraju spółka przyjęła model współpracy z zewnętrzną firmą. Umożliwi to pełne wykorzystanie lokalnego know-how partnera na tym bardzo obiecującym, ale również konkurencyjnym dla firm odzieżowych rynku. Oznacza to, że LPP kontynuuje zwiększanie zaangażowania w internecie na kolejnych rynkach europejskich.

Również w przypadku tradycyjnych placówek za granicą LPP utrzymuje przyjętą strategię. W sierpniu uruchomiła flagowy salon Reserved w Serbii. Niedawno ogłosiła plany wejścia w przyszłym roku na rynek izraelski i słoweński, a także zapowiada uruchomienie pierwszych salonów w Kazachstanie.

– Przychody naszych salonów na Wschodzie skłoniły nas do odważniejszego zaangażowania się w Kazachstanie. Zdecydowaliśmy się na otwarcie tam własnych salonów, zamiast planowanego pierwotnie modelu franczyzowego. Rozpoczniemy więc start nieco później niż to wcześniej zapowiadaliśmy, ale za to z większym zaangażowaniem – dodaje Przemysław Lutkiewicz. – Ta decyzja wymaga nieco więcej przygotowań, niż w przypadku współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi, dlatego spółka zdecydowała się przesunąć debiut w tym kraju na 2018 rok.

Spółka inwestuje również w gdańską siedzibę. Trwają prace przy budowie nowego budynku biurowego przy ul. Łąkowej. Jest to rezultat dynamicznie rosnącego zatrudnienia – w ciągu ostatnich miesięcy firma przyjęła kilkuset nowych pracowników, którzy przede wszystkim zajmują się obsługą IT oraz wsparciem logistyki i procesów związanych z e-commerce. Docelowo w planach jest stworzenie campusu LPP Fashion Lab składającego się z kompleksu czterech biurowców, który umożliwi pracę wszystkim pracownikom gdańskiej centrali w najlepszych warunkach jakie oferują współczesne biurowce. Za projekt odpowiada wielokrotnie nagradzana pracownia architektoniczna JEMS Architekci.

Źródło: LPP


dodano: 2017-11-22 07:20:44