Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
W poszukiwaniu źródeł wzrostu

Czyli jak zarabiać w Internecie w 2012 roku


Chociaż Internet stał się powszechnym medium, to coraz trudniej o spektakularny sukces biznesowy na tym rynku. Podczas konferencji Internet 2k12 zorganizowanej przez Internet Standard, liderzy branży e-biznesowej – szefowie największych portali i serwisów online, przedsiębiorcy i analitycy rynku – przez dwa dni, 19 i 20 czerwca dyskutowali w Warszawie o wyzwaniach i szansach branży internetowej.

W siódmej już konferencji „Internet 2k12” eksperci branży internetowej podzielili się doświadczeniami, jak tworzyć skuteczne strategie wzrostu dla biznesu i sprawdzać poprawność szacowania wielkości rynku reklamy internetowej. Twórcy projektów działających w skali międzynarodowej podzielili się doświadczeniami, a przedstawiciele branży e-commerce wyjaśnili dlaczego warto inwestować właśnie w ten sektor. Wśród prelegentów byli m.in.: Anna Bogdańska (prezes Merlin.pl), Dominik Czarnota (prezes NK.pl), Tomasz Jażdżyński (prezes GG Network), Artur Potocki (prezes Interia.pl), Paweł Wujec (dyrektor segmentu Internet w Agorze), Dariusz Stolarczyk (COO Grupy Empik Media & Fashion) oraz Grzegorz Tomasiak (prezes Wirtualnej Polski). Swój punkt widzenia na zarabianie w Internecie przedstawili też przedstawiciele mniejszych, ale dynamicznie rozwijających się serwisów, m.in.: Radosław Krawczyk (Salon24.pl) i Wojciech Tomaszewski (Answear.com). Po raz pierwszy na branżowej konferencji wystąpi Dymitr Głuszczenko – młody przedsiębiorca internetowy, twórca serwisu Kwejk.pl, który przebojem wdarł się do Megapanelu w zaledwie kilka miesięcy od startu. Głuszczenko wziął udział w panelu dyskusyjnym poświęconym dominacji globalnego gracza, jakim jest Google.
    Ciekawym tematem była gotowość polskiej branży internetowej na wejście dużych, międzynarodowych graczy, takich jak Facebook czy Amazon.com. Analizy podjął się Piotr Pągowski, doświadczony menedżer, który sam prowadził projekty online pracując w Microsoft.
    Ważnym punktem w programie spotkania była prezentacja wstępnych wyników raportu „Internet 2K12”. Raport pokazuje kondycję branży internetowej i jej najważniejszych graczy w oparciu o analizę wielkości przychodów i zysków. W opracowaniu zostały również zdefiniowane kluczowe trendy rynkowe. Treść „Internet 2K12” została wzbogacona o zagadnienia związane z marketingiem mobilnym, reklamą oraz płatnościami internetowymi. Raport jest skierowany do przedsiębiorców prowadzących lub planujących otworzyć działalność w branży internetowej, inwestujących w przedsięwzięcia w sieci oraz oferujących rozwiązania wspierające e-biznes. W tym roku wprowadzono do niego szereg zmian – nowe działy i pogłębione analizy wybranych danych. Po raz pierwszy raport jest dostępny w dwóch wersjach – poszerzonej i skróconej (bezpłatnej).
    Tradycyjnym już ukoronowaniem spotkania było wręczenie przez redakcję portalu Internet Standard nagrody „Człowiekowi Roku” i „Firmy Roku Polskiego Internetu”. Dotychczas laureatami byli m.in. Michał Brański, Maciej Budzich, Tomasz Józefacki, Tomasz Jażdżyński, czy Tomasz Czechowicz.
    Udział w konferencji Internet 2K12 był okazją do spotkania, dyskusji i wymiany poglądów m.in.: między wydawcami, przedstawicielami branży interaktywnej, uczestnikami rynku reklamy internetowej, przedsiębiorcami, twórcami usług, serwisów i portali online. Nie zabrakło też przedstawicieli inwestorów, finansujących tego rodzaju wydarzenia. (czerwiec 2012)


dodano: 2012-06-29 12:15:00