Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Trendy w projektowaniu portali dla bankowości

Firma e-point  stworzyła autorski raport “2018: Trendy w projektowaniu portali dla bankowości”. Przebadała 30 portali wiodących banków: 15 z Polski i 15 z Europy. Pozwoliło to pokazać specyfikę polskiego sektora bankowego, często przewyższającego europejskie standardy – na przykład w obszarze stosowania RWD. Raport zawiera: analizę 30 portali; charakterystykę 7 trendów; 21 inspirujących benchmarków i najlepsze praktyki.

Zmienia się rola, jaką pełnią portale bankowe w komunikacji z klientem. Oto podsumowanie raportu w 10. punktach:
    1.    Banki kładą nacisk na aspekt sprzedażowy portali oraz na stawianie im konkretnych, mierzalnych celów
    2.    Portale stanowią element komunikacji omnichannel. Coraz więcej klientów przegląda je na urządzeniach mobilnych: to pod ich kątem projektuje się serwisy. Obejmuje to zarówno mechanizmy rozpoznawania użytkownika mobilnego i adresowania do niego komunikacji, jak i umożliwienie przejścia z portalu bezpośrednio do Messengera, gdzie można wygodnie porozmawiać z przedstawicielem banku. Klienci często odwiedzają portale banków w trybie mikromomentów – z konkretną potrzebą, którą chcą szybko zaspokoić.
    3.    Projekt portalu jest zawsze otwarty na kolejne usprawnienia i optymalizacje: powinien być kształtowany na bieżąco przez wiedzę o zachowaniach realnych użytkowników i reagować na zmiany w ich potrzebach, a także na nowe konteksty biznesowe
    4.    Czaty, video oraz infografiki to wiodące formy komunikacji klientów z bankami. Pozwalają szybciej i efektywniej zdobywać potrzebne informacje oraz budują zaangażowanie. Nikt nie czyta już długich tekstów: aby się dowiedzieć, jak założyć konto, użytkownik woli zobaczyć krótki film albo czytelny wykres ilustrujący proces.
    5.    Banki czerpią inspirację z e-commerce, ale sporo pozostało jeszcze do zrobienia, by wzmocnić ich funkcję sprzedażową. Jedną z dróg jest wykorzystanie mechanizmów katalogu produktów, znanych z e-commerce, ułatwiających wyszukiwanie i porównywanie produktów.
    6.    Powszechnie oferuje się możliwość założenia rachunku osobistego online. Jednak opcja otwarcia rachunku firmowego bądź wzięcia pożyczki gotówkowej jest dostępna dużo rzadziej w kanale online. To obszar do zyskania przewagi konkurencyjnej.
    7.    Millennialsi oczekują obsług natychmiastowej, tu i teraz. Chcą, by to bank dopasowywał się do ich potrzeb, był obecny w kanale komunikacji, którego aktualnie używają.
    8.    Elementem komunikacji klientocentrycznej jest sugerowanie produktów wg potrzeb klienta i jego "life moments". W ten sposób prezentujemy produkty bankowe zgodnie z tym, jak postrzega je klient.
    9.    Portale bankowe muszą też uwzględnić związane z wprowadzeniem RODO mechanizmy wyrażania i wycofywania przez użytkowników zgód na portalu.
    10.    Serwisy bankowe przyszłości będą proaktywne: zamiast czekać na to, jak zachowa się użytkownik, same podsuną mu sugestie gotowych do przeprocesowania produktów, które mogą go zainteresować.

Portale bankowe nie służą już jedynie prezentacji banku lub budowaniu jego wizerunku:coraz częściej stawia się przed nimi cele sprzedażowe, pełnią też coraz istotniejszą funkcję w ścieżce zakupowej klienta. Na kierunek przemian wpływają również nowe nawyki konsumentów (szczególnie kontekst prawny), nowe rozwiązania technologiczne (AI, czatboty) oraz kontekst prawny (RODO, PSD2).


Źródło: e-Point


dodano: 2018-03-20 06:58:45