Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
SMS w życiu codziennym i biznesie

Platforma SerwerSMS.pl już po raz piąty przeprowadziła ogólnopolskie badanie „Komunikacja SMS w Polsce” dotyczące trendów w komunikacji mobilnej. Wyniki wskazują, że mimo popularności komunikatorów, SMS-y są wciąż na topie. Korzystanie z krótkich wiadomości tekstowych deklaruje 96,5% ankietowanych, z czego większość przyznaje, że wysyła i odbiera je codziennie.

Co motywuje Polaków do używania tego kanału komunikacji?

– SMS-y doceniamy z uwagi na prostotę korzystania (80,4%) oraz powszechność dostępu (80,1%), ale również szybkość dostarczenia (77,1%) czy ich wszechstronne zastosowanie (71%). To właśnie sprawia, że SMS-ują osoby o różnym wieku, z różnych grup społecznych i w różnych sytuacjach – mówi Daniel Zawiliński, Dyrektor Zarządzający Platformy SerwerSMS.pl.

Wysłanie SMS-a zajmuje niewiele czasu i według badania robimy to w wolnej chwili, w bardzo różnych sytuacjach, np.:
  • podczas podróży (59,7% badanych),
  • leżąc w łóżku (51,6%),
  • w pracy (34,4%),
  • czekając w kolejce (25,4%),
  • podczas spaceru (19,5%),
  • tojąc w korkach (18,6%),
  • w trakcie zakupów (18,1%).
Co setny z ankietowany przyznaje, że zdarza mu się wysłać SMS-y nawet… podczas seksu.
Jakie tematy podejmujemy? Począwszy od spraw bieżących (tak wskazało 64,3% osób), przez organizację spotkań (50,4%), ogólne podtrzymanie kontaktu (45%) czy życzenia okolicznościowe (37,8%), po omawianie spraw rodzinnych (27%), ustalanie kwestii biznesowych (10%) lub powiadamianie o ważnych wydarzeniach z życia (6,7%).

SMS to zatem narzędzie do budowania relacji, ale także zarządzania w biznesie. To także praktyczny sposób na przekazywanie przypomnień i powiadomień o umówionej wizycie, statusie przesyłki, sprawy urzędowej czy atrakcyjnej promocji.

Oferty firm i sklepów wysyłane SMS-em

SMS stanowi ważny kanał komunikacyjny firm z klientami. 3 na 4 ankietowanych otrzymuje SMS-y promocyjne od firm lub sklepów i zdecydowana większość chce je otrzymywać nadal (69% Polaków), przy czym najchętniej raz w tygodniu – tak deklaruje 40% z nich. Najbardziej interesują nas:
  • informacje o aktualnych promocjach (67,4%),
  • status realizowanego zamówienia (58,7%),
  • przypomnienie o wizycie u mechanika lub kosmetyczki (45,8%).
Najbardziej atrakcyjne w kontekście powiadomień o promocjach są tzw. dobra szybko zbywalne oraz te, które ze względu na wysoką cenę szczególnie chcielibyśmy zakupić w atrakcyjnej cenie. Top 5 najbardziej pożądanych kategorii zakupowych w kontekście otrzymywania SMS-ów to zatem:
  • odzież/obuwie/akcesoria (61%),
  • RTV/AGD (38,8%),
  • produkty spożywcze (30,6%),
  • rozrywka/kultura (27,9%) oraz
  • turystyka (22,8%).
W przypadku zakupów on-line konsumenci mają jeszcze dodatkowe oczekiwania. Ponad 40% chciałoby otrzymywać potwierdzenie otrzymania przelewu, informacje o dacie wysłania i dostarczenia zamówienia, a nawet dane, pozwalające śledzić jego drogę.  

W handlu SMS okazuje sprawdzać się zatem globalnie i lokalnie. ¾ Polaków potwierdza, że jest on dla nich impulsem do bliższego zapoznania się z ofertą, a nawet odwiedzenia sklepu, firmy czy punktu usługowego.

Spectrum wykorzystania SMS jest szerokie – zarówno pod kątem zasięgu, jak i przeznaczenia. Mimo iż w ostatnich latach coraz chętniej korzystamy z komunikatorów internetowych, to jednak nie wpływa to na popularność SMS-ów.

– Ankietowani w swoich odpowiedziach podkreślają, że krótkie wiadomości tekstowe są bardziej niezawodne od komunikatorów, szybsze, prostsze w obsłudze i bardziej bezpieczne. Nie bez znaczenia pozostaje również zasięg – do wysyłki SMS-a wystarcza bowiem sieć komórkowa, a komunikatory wymagają jednak dostępu do internetu. Te zalety jeszcze długo nie pozwolą SMS-om zniknąć z naszego życia – podsumowuje Daniel Zawiliński.



Źródło: Platforma SerwerSMS.pl. Pełen raport „Komunikacja SMS w Polsce” jest dostępny na stronie www.serwersms.pl/badanie5. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI, za pomocą ankiety internetowej zamieszczonej na dedykowanym serwisie internetowym. W badaniu wzięło udział 1145 respondentów. Przeprowadzono je w roku 2017, natomiast respondenci uwzględniali doświadczenia z ostatniego roku, w tym końca 2016.


dodano: 2018-02-01 06:31:40