Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Ruszyła kampania REGIObohater

„Polska jest silna siłą regionów” to hasło przyświecające rozpoczętej dziś kampanii edukacyjnej POLREGIO, której partnerem jest Agencja Rozwoju Przemysłu SA. Włączając się w obchody 100-lecia odzyskania niepodległości, Przewozy Regionalne – właściciel marki POLREGIO, przygotowały m.in. ogólnopolski plebiscyt. Do końca września na stronie internetowej www.regiobohater.pl można zapoznać się z dokonaniami 100 REGIObohaterów oraz oddać głos na jedną spośród osób z każdego województwa, która najbardziej zasłużyła na miano REGIObohatera.

– Stulecie odzyskania niepodległości to rocznica, która wymaga należytej oprawy. Jako większościowy udziałowiec Przewozów Regionalnych, aktywnie włączmy się w jej obchody. Sposób uczczenia tej daty, zaproponowany przez spółkę jest unikatowy. Warto przypominać nie tylko o wielkich postaciach, ale także o tych, które do tej pory znane były lokalnie, a ich wkład w rozwój niepodległej Polski był równie ważny
– powiedział Andrzej Kensbok, Wiceprezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu.

Rozpoczęta we wtorek, 11 września br., kampania REGIObohater potrwa do końca września. W tym czasie na dedykowanej stronie www.regiobohater.pl będzie można zapoznać się z dokonaniami 100 lokalnych bohaterów wybranych przez Radę Programową postaci REGIObohaterów. W skład Rady Programowej weszli Artur Soboń – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju (przewodniczący Rady Programowej), Dariusz Gwizdała – Zastępca Szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Michał Góras – Szef Gabinetu Politycznego w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Andrzej Kensbok – Wiceprezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu SA.

– Popularyzując wiedzę o regionalnych bohaterach chcemy przypomnieć, że odzyskanie niepodległości po 123 latach zniewolenia zawdzięczamy nie tylko powszechnie znanym z kart historii postaciom, takim jak Józef Piłsudski, czy Ignacy Jan Paderewski. Nie mniej ważni są bohaterowie, którzy swoje życie poświęcili walce lub budowaniu świadomości narodowej w regionach, pośród lokalnych społeczności
– mówi Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych. – Organizując tę akcję chcemy także podkreślić silne przywiązanie marki POLREGIO do Polski, jej historii oraz patriotyzmu  – dodaje.

W toku głosowania, które potrwa do 30 września, dla każdego województwa zostanie wybrana postać jednego bohatera, którego imieniem nazwany zostanie pociąg POLREGIO. W każdym z regionów wybrany pociąg zyska oprawę wizualną z oznaczeniem REGIObohatera.

Wraz z oddaniem głosu uczestnik konkursu będzie miał możliwość uzasadnienia swojego wyboru. Autorzy najciekawszych wypowiedzi otrzymają atrakcyjne nagrody. Akcję REGIObohater wspiera kampania medialna, w ramach której powstał m.in. spot zachęcający do głosowania na REGIObohatera. Spot emitowany będzie na kanałach TVP Historia, TVP Seriale oraz w regionalnych kanałach TVP3. Kampania obejmie także radiostacje i prasę lokalną oraz najpopularniejsze platformy społecznościowe.

Źródło: Agencja Rozwoju Przemysłu


dodano: 2018-09-12 06:53:27