Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Reklama w dół


Analitycy domu mediowego OMD przewidują, że wydatki reklamowe w Polsce zmniejszą się w 2013 roku o 4 proc. Najbardziej w prasie - w najgorszym scenariuszu nawet 15 proc. Powodem odpływ czytelników do internetu. O 6 proc. zmaleje również wartość reklamy telewizyjnej.


Maciej Kita, buying director OMD wyjaśnia: - Przez wiele lat TV była medium znacząco przeinwestowywanym. W obliczu kryzysu marketerzy sięgają po najefektywniejsze rozwiązania są nastawieni na szybki efekt. Skutkuje to wzrostem budżetów na Internet kosztem TV. Do tej sytuacji przyczyniło się również wyłączenie sygnału analogowego, które nie poprawi kondycji TV jako medium. Przyniesie natomiast spore zmiany wśród obecnych graczy w tym segmencie. Zyskają przede wszystkim stacje małe, do tej pory niszowe, które zyskały ogólnopolski zasięg. Stracą najwięksi nadawcy.

Poza Internetem przewidywany jest również 5 proc. wzrost wartości reklamy kinowej. Reklama radiowa ma się utrzymać na ubiegłorocznym poziomie. Natomiast reklama zewnętrzna straci ok. 6 proc.



dodano: 2013-03-11 15:34:12