Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Raport targowy 2011

Targi się zmieniają. Aby lepiej odpowiadać na potrzeby wystawców i gości targowych targi dostosowują się do zmieniających się realiów i muszą odpowiadać na potrzeby klientów. Targi stają się bardziej specjalistyczne, dedykowane konkretnym branżom. Rok 2011 był dla polskiej branży targowej udany. W kwietniu zakończył się audyt danych statystycznych targów zorganizowanych przez członków Polskiej Izby Przemysłu Targowego w 2011 roku, realizowany przez CENTREX - Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych.

     Zdaniem Andrzeja Byrta, prezesa PIPT oraz prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich, uczestnicy targów w rozmowach, ankietach i sondażach prowadzonych przez Izbę, potwierdzają bezpośredni związek między udziałem w targach, a zwiększeniem sprzedaży, zawieraniem nowych transakcji i podpisywaniem umów.

Polska Izba Przemysłu Targowego to prawie 20 lat doświadczenia, 78 przedsiębiorstw, w tym:

20 - organizatorów targów i operatorów obiektów targowych z 13 miast, które rocznie organizują przeszło 200 targów
 7 - organizatorów wystąpień polskich wystawców na targach za granicą i przedstawicielstw zagranicznych targów w Polsce
33 - firmy świadczące usługi budowy stoisk targowych
18 - przedsiębiorstw usług około targowych (spedycje, transport i inne)

Zwiedzający

W 2011 roku 20 organizatorów targów zrzeszonych w PIPT zorganizowało 208 targów i wystaw. Na targi te przybyło 1 126 267 zwiedzających. To oznacza znaczny wzrost liczby zwiedzających - aż o 27,5 proc. w porównaniu z 2009 rokiem (dane porównujemy z 2009 rokiem, z uwagi na fakt dwuletniego cyklu organizacji kilku znaczących imprez targowych w Polsce). W 2009 roku targi w Polsce odwiedziło niespełna 884 tysiące zwiedzających. Rok później w 2010 roku, liczba zwiedzających targi w Polsce wzrosła do 1 013 846 osób.

Wystawcy

Liczba wystawców na targach w Polsce w 2011 roku wyniosła 28 770. Tym samym wzrosła ona o 8,5 proc. w porównaniu z 2009 rokiem (26 519), zaś o 3.2 proc. w porównaniu z rokiem 2010.

Powierzchnia targowa wynajęta

Klienci 208 polskich targów prezentowali swoje oferty na powierzchni wynajętej 675 907 m kw. To o niemal 100 tysięcy m kw. powierzchni więcej (+17,2 proc.) niż w 2009 roku (576 559 m kw.). Powierzchnia targowa wynajęta prawie utrzymała się na poziomie z 2010 roku - nastąpił znaczny spadek w tej kategorii - o 0,4 proc.

     W rankingu organizatorów targów wg całkowitej powierzchni targowej wynajętej tylko pierwsza piątka organizatorów (Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi Kielce, Międzynarodowe Targi Gdańskie, Murator Expo i Targi w Krakowie) łącznie osiągnęła poziom 549784 m kw. powierzchni targowej wynajętej, co stanowi 81,3 proc. udziału w rynku. Natomiast w zestawieniu wg liczby wystawców ogółem ci sami organizatorzy łącznie uzyskali prawie 80 procentowy udział w rynku (łącznie 22 864 wystawców).


dodano: 2012-05-10 13:05:40