Wydarzenia
Polski rynek reklamowy wzrósł o 4,5 proc. w 2015 r. W okresie od stycznia do grudnia 2015 r. polski rynek reklamy w
wartościach netto wzrósł o 4,5 proc., to jest o 326,1 mln zł wobec 2014 r. wynika z najnowszego
raportu SMG Polska. Według raportu SMG druga połowa 2015 r. dla rynku reklamowego w Polsce okazała
się znacznie lepsza od pierwszej. W rezultacie dynamika wydatków w całym 2015 r. sięgnęła 4,5 proc.
Analitycy SMG szacują wartość polskiego rynku na ponad 7,647 mld zł. W 2015 roku wszystkie media z wyjątkiem prasy odnotowały dodatnią dynamikę przychodów reklamowych. Najszybciej rosnącym medium był internet, który zanotował w 2015 roku 10,7% wzrostu, co oznacza przychody reklamowe netto większe o 171,5 mln złotych. Podobnie jak w poprzednich okresach raportowania w przypadku reklamy online najsilniejszym impulsem wzrostu jest wzrost wydatków na reklamę video online oraz reklamę mobilną, które rosną odpowiednio o 27 i 55,3%.
Zgodnie z wcześniejszymi obserwacjami systematycznie zwiększa się udział w torcie reklamowym telewizji linearnej oraz digitalu, które łącznie stanowiły w 2015 r. aż 75,6 proc. Źródło: SMG - Rynek reklamy w Polsce w 2015 dodano: 2016-02-26 07:14:14 |