Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Orange Marką Wysokiej Reputacji

Marka Orange po raz siódmy została wyróżniona tytułem Marka Wysokiej Reputacji. W tegorocznym badaniu konsumenckim PremiumBrand marka Orange otrzymała nagrodę po uwzględnieniu ocen w kategoriach: referencje, atmosfera medialna, zaangażowanie społeczne i marka jako pracodawca.

Marka Orange otrzymała wysokie notowania we wszystkich czterech kategoriach, najwyżej oceniono ją w kategoriach:  „marka jako pracodawca” oraz „zaangażowanie społeczne”. Na uwagę zasługuje powszechna znajomość brandu, aż 94% respondentów zadeklarowało, że zna markę Orange.

Badania PremiumBrand są realizowane od 2006 roku. Wybór reputacji jako problemu badawczego wiąże się ze wzrostem rangi tej wartości w biznesie. Znaczenie reputacji rośnie wraz ze świadomością konsumenta, któremu nie wystarczają proste przekazy reklamowe, a oczekuje od marki głębszych wartości: takich jak etyka w biznesie, szacunek do tradycji  czy wrażliwość ekologiczna.

Poza marką ORANGE tytuły Marki Wysokiej Reputacji PremiumBrand 2013 zdobyły następujące marki:
    •    Cisowianka
    •    ENERGA
    •    RTV EURO AGD
    •    Raiffeisen Polbank
    •    MOKATE
    •    ŻABKA
    •    BANK BPH S.A.
    •    CERSANIT
    •    OPOCZNO
    •    LOTTO
    •    LINK 4
    •    Credit Agricole Bank Polska SA
 
Ponadto, w tegorocznym badaniu przyznano tytuł Firmy Wysokiej Reputacji PremiumBrand 2013, który zdobyła firma:

    •    Raiffeisen Polbank
 
oraz tytuł Marki Wysokiej Reputacji PremiumBrand 2012 w sektorze budowlanym, który otrzymała marka:

    •    TIKKURILA


W badaniu pilotażowym w sektorze budowlanym pod uwagę były brane 4 wymiary: trwałość, gotowość do polecenia, wartość cenowa, funkcjonalność.

Na koniec powiedzmy krótko co to takiego reputacja. Zadaniem reputacji jest zdobycie akceptacji i zaufania dla przyszłych przedsięwzięć. Daje wsparcie w sytuacjach kryzysowych. W konkurencji sprzedaży, gdy firmy mają podobnej jakości produkty, reputacja daje preferencje dla jednej firmy przed drugą,

Wzrost popularności pojęcia reputacji w biznesie wiąże się z etycznym wymiarem prowadzenia biznesu, w którym kładzie się szczególny nacisk na zaufanie, odpowiedzialność, uczciwość. Ponadto zagadnienie wiąże się z rosnącym wpływem na decyzje zakupowe konsumentów. Reputacja jest najlepszym elementem strategicznym przewagi konkurencyjnej.


Na niematerialną wartość firmy, jaką jest reputacja, wpływ ma także emocjonalna wartość dodana, czyli odbiór firmy w jej otoczeniu bliższym i dalszym, ocena działań nie tylko tych, do celów których została powołana. Firmy coraz bardziej konkurują na rynku polegając bardziej na własnych zdolnościach komunikacyjnych tego kim są, niż na konkretnych produktach czy usługach. Dlatego komunikowanie reputacji i dbanie o nią jest tak ważne.




dodano: 2013-06-26 09:59:49