Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Optymizm w biznesie szkoleniowym

Z danych ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group wynika, że polscy przedsiębiorcy są przyzwyczajeni do tradycyjnej formy szkoleń – korzysta z nich 71 proc. firm, podczas gdy po szkolenia online sięga tylko 15 proc. przedsiębiorców. Takie dane to dobra informacja dla specjalizujących się właśnie w stacjonarnych szkoleniach. Należy do nich wrocławska firma OPTA, która organizuje warsztaty głównie z zakresu psychologii biznesu. OPTA będzie bohaterem kolejnego odcinka telewizyjnego programu „Firmowe Ewolucje”.

Z badania Kelly Global Workforce Index podsumowującego 2015 rok wynika, że aż 59 proc. respondentów w Europie rozważa dodatkową formę kształcenia lub szkolenia się w celu podniesienia swoich kwalifikacji. Twierdzą, że ich główną motywacją jest przede wszystkim możliwość awansu, a w dalszej kolejności zmiana miejsca pracy czy założenie własnej działalności. Pracownicy są świadomi tego, że zarządzanie własnymi umiejętnościami pozwala zabezpieczyć zawodową przyszłość w ciągle zmieniającym się środowisku pracy. Najwięcej respondentów deklarujących chęć dalszego podnoszenia swoich kwalifikacji zlokalizowano w Rosji – aż 92 proc. badanych, następnie w Belgii 75 proc., na Węgrzech 74 proc. oraz w Irlandii 71 proc. Polska uplasowała się na 12 miejscu tego rankingu z wynikiem 67 proc.

Wysoki odsetek pracowników (prawie 3 na 4) chcących się szkolić powoduje, że firma OPTA nie może narzekać na brak zleceń. Zwłaszcza, że oferowany zakres usług jest dosyć szeroki i obejmuje: szkolenia z zakresu psychologii w biznesie, usługi dodatkowe takie jak coaching menedżerski, który realizowany jest w oparciu o standardy International Coaching Federation (ICF), a także analizy behawioralne, czyli doradztwo w zakresie analizy potencjału pracowników, kadry menedżerskiej oraz zespołów. Firma oprócz tego opracowuje autorskie szkolenia, „szyte na miarę” dostosowując ich zakres i zawartość do indywidualnych potrzeb każdej szkolonej grupy. Jak się jednak okazuje, szeroka oferta nie jest wystarczająca, by zwalczyć problem dużej konkurencji, z którą muszą się zmagać firmy szkoleniowe.

Firma OPTA żeby się rozwijać i pomimo konkurencji utrzymać klientów, musi skupić się na kilku elementach. Jednym z nich jest kontrola wydatków ponoszonych przez firmę. Kolejny to szukanie nowych pomysłów na usługi w ramach szkoleń dla biznesu. W końcu firma musi skupić się na budowaniu własnej marki, która teraz nie jest wystarczająco wyraźna. W wypracowaniu odpowiedniej strategii działania pomogą firmie OPTA eksperci „Firmowych Ewolucji”: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i Magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, współzałożycielka i prezes kobiecej organizacji SHEConnect oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu strategicznego Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Prowadzącym program jest Arkadiusz Mierzwa, dziennikarz ekonomiczny, doradca i trener biznesu.

Kolejny odcinek, kolejne emocje

Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem firmy OPTA zostanie wyemitowany na antenie TVP1 już we wtorek, 29 listopada, o godz. 22.20. Będzie to przedostatni, czyli 9. odcinek telewizyjnego show, który w sumie składa się z 10 epizodów. W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.

Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/program. To tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań zwalczających powtarzające się trudności z prowadzeniem małego i średniego biznesu.



dodano: 2016-11-25 08:19:07