Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Nie wyrzucajcie Facebooka ze znajomych

Jak w obliczu spadających zasięgów organicznych w największym serwisie społecznościowym powinni zachować się reklamodawcy - zastanawia się w magazynie Media&Marketing Polska Online Maciej Maciejewski, szef Liquid, części kreatywnej MEC.

Jeszcze dwa lata temu bez dodatkowej promocji marki mogły w Facebooku osiągnąć 30 proc. zasięgu organicznego. Nic dziwnego, że wielu marketerów podchodziło wówczas do Facebooka jako medium z pogranicza kategorii owned i earned, gdzie marka z jednej strony mogła swobodnie komunikować się z fanami (jak wcześniej tylko poprzez własne WWW), a z drugiej liczyć na ich spontaniczne i wiarygodne reakcje. Jednak z kwartału na kwartał wartość zasięgów organicznych malała, by dziś zbliżyć się do poziomu 10 proc. Nic dziwnego, że Facebook przesuwa się coraz mocniej w stronę mediów paid. Bez dodatkowych inwestycji w reklamę uzyskanie statystyk jak te sprzed dwóch latach jest już prawie niemożliwe. 
 
Nie ma zwrotu bez inwestycji
 
Facebook się zmienił, to fakt. Swoista komuna pełna pięknych wartości dorosła i przerodziła się w dobrze zorganizowany mechanizm, potrafiący zarabiać wielkie pieniądze. Czy to powinno nas dziwić?

Chyba nieszczególnie.


Czytaj całość na stronie mediamarketingpolska.pl


dodano: 2014-04-10 08:45:26