Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Miliardy zostają w Polsce


Wczoraj, 8 października br. w Rzeszowie, podczas Kongresu 590 zainaugurowana została szeroka kampania edukacyjna „Wybieram 590”, której celem jest nakłanianie polskich konsumentów do świadomego wybierania polskich produktów (oznaczonych kodem kreskowym zaczynającym się od liczby 590) i wspierania w ten sposób długofalowego rozwoju polskiej gospodarki.


Firma audytorsko-doradcza Grant Thornton przygotowała specjalny raport, z którego wynika, jak postulowane zmiany zachowań konsumentów wpłynęłyby na kondycję ekonomiczną Polski, a zwłaszcza na budowanie oszczędności krajowych.

Przy zakupie produktu lub usługi wytworzonych przez firmę z polskim kapitałem, aż 79 groszy z każdego wydanego 1 złotego pozostaje w Polsce. W przypadku zakupu importowanych to tylko 25 groszy.

Ponieważ konsumpcja krajowych produktów i usług przynosi gospodarce wyższy "zwrot" niż konsumpcja dóbr z importu, należy stworzyć polskim firmom dogodne warunki prawne i instytucjonalne, by nie przenosili produkcji za granicę.

– Już drobne zmiany w zachowaniach konsumentów w kierunku "produktów 590" (choćby przy wyborze między produktami podobnymi pod względem jakości i ceny) mogą spowodować istotny wzrost możliwości inwestycyjnych polskich firm oraz zwiększać zamożność polskich gospodarstw domowych. Dlatego warto nie tylko promować polskie produkty, ale też tworzyć rodzimym przedsiębiorcom na tyle dobre warunki prawne i instytucjonalne w Polsce, by nie przenosili oni produkcji za granicę – mówi we wstępie do raportu Tomasz Wróblewski, Partner zarządzający Grant Thornton.

Gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty kosztem zagranicznych, w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie – wynika z analizy Grant Thornton dla kampanii „Wybieram 590”.


Źródło: Grant Thornton - wiodąca organizacja audytorsko-doradcza na świecie, w Polsce od 26 lat.


dodano: 2019-10-09 05:59:57