Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Mikroprzedsiębiorca Roku 2016

W czasie uroczystej gali, która odbyła się 13 czerwca w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ogłoszono zwycięzców 12 edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Nagrodę główną w wysokości 45 000 zł oraz tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 otrzymała kreatywna agencja social media Nakatomi, która działa w ponad 20 krajach na świecie.

Kapituła konkursu, poza wyborem zwycięzcy głównej nagrody, wskazała także laureatów w pięciu kategoriach i przyznała im nagrody finansowe w wysokości 13 000 zł.


  • Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii START (dla najmłodszych mikroprzedsiębiorstw) otrzymała firma Many Mornings zajmująca się sprzedażą skarpet „nie do pary", wyróżniających się nowoczesnym designem oraz wysoką jakością.
  • Nagroda w kategorii PROGRES (dla firm „wieku średniego") została przyznana firmie AQUA-TECH Smilewicz Tuz proponującej innowacyjne rozwiązania w branży wodociągowej, redukującej zużycie wody i energii.
  • W kategorii SENIOR najlepsza była ATLANTA - mała poligrafia, skoncentrowana na potrzebach klientów oraz potrafiąca wypełnić niszę lokalnego rynku.
  • Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii MŁODY BIZNES (dla mikroprzedsiębiorstw prowadzonych przez osoby poniżej 30. roku życia) przypadł firmie Agrotur Marta Kołodziej, prowadzącej dwa ośrodki rekreacyjne nastawione na młodzież szkolną i oferujące szereg niezwykłych atrakcji, takich jak pobyt w wiosce afrykańskiej.
  • Ostatnią nagrodę i tytuł KOBIETY PRZEDSIĘBIORCZYNI otrzymała pani Maria Sapiołko, właścicielka Dworu Bartnika - kompleksu wypoczynkowego znajdującego się na terenie Puszczy Białowieskiej - kontynuująca rodzinne tradycje pszczelarskie.
  • Dodatkowo specjalne wyróżnienia oraz nagrody w wysokości 10 000 zł otrzymały firmy: Brewa, za umiejętne korzystanie z funduszy europejskich, Nakatomi - jako przykład przedsiębiorczej firmy rodzinnej, Gymstation Breguła Laber, za prowadzenie działalności w małych miastach, Many Mornings za działalność społeczną oraz, Smart Pharma, za tworzenie nowych produktów medycznych, a także Torqway posiadający w swej ofercie pojazd poruszany ręcznie i firma świadcząca usługi fotograficzne ULANKA Katarzyna Ulańska oraz Agrotur Marta Kołodziej i Dwór Bartnika.
Do konkursu mogli przystąpić przedsiębiorcy, którzy w 2016 r. zatrudniali mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny ich przedsiębiorstw nie przekroczył 2 milionów euro.

W czasie uroczystości Paulina Zadura-Lichota, Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii 
w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zaprezentowała wyniki badania „Co nas wyróżnia na tle innych krajów i motywuje do zakładania własnych firm". A przed ogłoszeniem zwycięzców przedstawiciele środowisk działających na rzecz małych firm oraz mikroprzedsiębiorcy wzięli udział w debacie „Przedsiębiorczy Polacy".

Mikroprzedsiębiorca Roku to konkurs organizowany przez Fundację Microfinance Centre przy merytorycznym wsparciu Koalicji na rzecz mikroprzedsiębiorczości oraz dzięki finansowemu wsparciu Citi Foundation. Nagroda przyznawana jest od 2005 roku. W skład Koalicji na rzecz mikroprzedsiębiorczości wchodzą: Business Centre Club, Business Link, Fundacja Wspomagania Wsi, Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan, Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polski Związek Funduszy Pożyczkowych, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych i Związek Rzemiosła Polskiego. Partnerem konkursu jest firma Attention Marketing.

Źródło: Attention Marketing


dodano: 2017-06-19 06:19:59