Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Marka POLSKA

– Mamy być konkurencyjną marką, która się nazywa Polska. W tej marce "Polska" ma się zawierać solidność, nowoczesność, ciągłe dążenie do doskonalenia. W tej marce mają się zawierać doskonali specjaliści. Solidność i odpowiedzialność. Jeśli taką markę zbudujemy, to wygramy ten wyścig – mówi dla Wirtualnej Polski Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

Zdaniem prezesa KIG sposób na to, by polska gospodarka dogoniła lepiej rozwinięte kraje Unii Europejskiej potrzebne są innowacje, inwestycje w kształcenie młodego pokolenia i zwiększenie wolności gospodarczej.

– Jeżeli uruchomimy te czynniki, które ogólnie można określić mianem innowacyjnych, jeżeli będziemy zmieniali prawo na bardziej przyjazne przedsiębiorcom, jeżeli będziemy lepiej kształcili młodzież, lepiej budowali jej kapitał w Polsce, wtedy nie widzę żadnych przeszkód, żebyśmy w perspektywie 20-30 lat nie osiągnęli poziomu dzisiejszych liderów – mówi Arendarski.

Z danych Eurostatu wynika, że w ciągu 16 lat dochód narodowy w Polsce wzrósł o 22 punkty procentowe. W 1995 roku wynosił 43 procent średniej unijnej, w 2011 roku – już 65 procent.

Fot. KIG


dodano: 2013-01-29 11:15:52