Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
"Made in Poland" rusza w świat

„Made In Poland” to hasło promujące nową kampanię informacyjno-promocyjną Ministerstwa Gospodarki. Konferencja, inaugurująca ten projekt, odbyła się 14 października 2013 r. w MG. Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych przedsiębiorców, jako wiarygodnego i  nowoczesnego partnera gospodarczego.

– W ramach kampanii „Made in Poland“ będziemy zachęcać m.in. biznes z Czech, Niemiec, Ukrainy, Chin oraz Rosji do nawiązywania relacji handlowych z polskimi przedsiębiorcami – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas inauguracji projektu i dodał, że mamy w naszym kraju wybitnych manadżerów, inżynierów, naukowców i innych specjalistów z wielu dziedzin, którzy przyczyniają się do sukcesów Polski w świecie. - Dzięki ich pracy i wysiłkowi polskie osiągnięcia są coraz bardzie zauważalne na arenie międzynarodowej, a Polska jest cenionym partnerem biznesowym – powiedział.


Wicepremier przypomniał, że MG wytypowało 15 branż o szczególnym potencjale eksportowym. – Naszą propozycję wsparcia kierujemy głównie do producentów stolarki okiennej i drzwiowej, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, biżuterii, przedstawicieli przemysłu budowlanego, biotechnologicznego, farmaceutycznego czy wytwórców polskiej żywności – wymienił.


Poinformował również, że w realizację kampanii zaangażowały się podległe MG Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów RP, które mają swoje siedziby właśnie w krajach objętych kampanią. - Ich wsparcie pozwoli na szerokie dotarcie z przekazem bezpośrednio do przedstawicieli biznesu i inwestorów, którzy mogliby być zainteresowani współpracą z polskimi przedsiębiorcami – powiedział.


Ponadto wicepremier Piechociński przypomniał, że w 2013 r. ruszyło już 5 nowych programów ogólnych realizowanych na rynkach perspektywicznych czyli w Algierii, Brazylii, Kanadzie, Kazachstanie i Turcji, jak również  program promocji branży gier wideo.  – W ramach tych projektów Polska była krajem partnerskim ILA Berlin AIR Show oraz targów CeBIT 2013 – dodał.


Wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik, podkreśliła z kolei że dzięki promocyjnym programom ogólnym MG zorganizowało blisko 50 imprez targowo-wystawienniczych i prawie 100 towarzyszących wydarzeń, m.in. misje wyjazdowe dla przedsiębiorców, wizyty dziennikarzy zagranicznych, konferencje prasowe, seminaria czy stoiska informacyjno – promocyjne. - Tylko w tym roku w ramach branżowych kampanii  odbędzie się około 100 imprez targowych na całym świecie z udziałem polskich przedsiębiorców – zaznaczyła.

***

Kampania Ministerstwa Gospodarki „Made in Poland" jest finansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, zaplanowanego na lata 2007-2013.


Źródło: Ministerstwo Gospodarki



dodano: 2013-10-14 14:04:51