Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Kulinarne logo regionów wschodniej Polski

Sylwia Pietrzak z Blachowni została autorką zwycięskiego logo promującego festiwal trzech regionów „Na kulinarnym szlaku wschodniej Polski”. Utworzona przy marszałku województwa lubelskiego komisja konkursowa wybrała je spośród dziewięćdziesięciu propozycji nadesłanych przez czterdziestu sześciu autorów z całej Polski. Zwyciężczyni otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 2 tys. złotych, a zaprojektowany przez nią znak graficzny będzie startować – jako lubelska nominacja – w finałowym głosowaniu na oficjalne logo wydarzenia.

Organizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego konkurs miał charakter otwarty, jednoetapowy i ogólnopolski. Prace mogły być realizowane indywidualnie lub zespołowo, a każdy pełnoletni uczestnik mógł złożyć ich dowolną liczbę. Do konkursu można było zgłaszać projekty nawiązujące do festiwalu promującego produkty tradycyjne i regionalne trzech województw (lubelskiego, podlaskiego i podkarpackiego), którego pierwsza edycja odbyła się w 2016 r.

Zadaniem autorów było przygotowanie znaku graficznego w dwóch wersjach – kolorowej i czarno-białej. Logo obowiązkowo miało zawierać napis: „Na kulinarnym szlaku wschodniej Polski”. Zainteresowanie przerosło oczekiwania organizatorów. W regulaminowym terminie, tj. do 31 marca, do konkursu wpłynęło 90 projektów, z których 11 nie zawierało wymaganego napisu, a 5 – wersji czarno-białej. Zwycięzcę wyłoniła komisja konkursowa, złożona z przedstawicieli urzędu marszałkowskiego i lubelskiego oddziału Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego. Poza wymogami formalnymi, jurorzy brali pod uwagę m.in.: pomysłowość, oryginalność, czytelność komunikatu, a także łatwość konwersji na różne media i szeroki zakres skali reprodukcji.

– Zaskoczyła nas zarówno liczba zgłoszonych propozycji, jak i ich różnorodność – mówi wicemarszałek województwa Grzegorz Kapusta, przewodniczący komisji. – Przyznam, że na początku miałem obawy, czy w masie projektów nie pominiemy tych wartościowych, ale chyba się udało. Urzekło nas kilka prac, spośród których musieliśmy wybrać tylko jedną. Zwycięskie logo pani Sylwii spotkało się z dużą przychylnością wszystkich jurorów. Jednomyślnie uznaliśmy, że najlepiej spełnia ono wszystkie regulaminowe wymogi. Mam nadzieję, że równie życzliwie przyjmie je publiczność festiwalu i trzymam kciuki, żeby stało się ono jego oficjalnym znakiem.

Przypomnijmy, że to właśnie odwiedzający festiwalowe imprezy w Bychawie, Drohiczynie i Medyni Głogowskiej wybiorą oficjalne logo wydarzenia. Pierwsza prezentacja finałowych projektów graficznych – po jednym z każdego województwa – oraz głosowanie odbędzie się w ostatni weekend maja w Bychawie.


Źródło i więcej na ten temat na stronie UMWL.


dodano: 2017-05-12 06:48:25