Kapitał reputacji - niezwykle ważna wartość przedsiębiorstwa
Prof. dr hab. Katarzyna Majchrzak, Kierownik Zakładu Marketingu Wartości Instytutu Zarządzania Wartością SGH, Przewodnicząca Kapituły
Uroczystość wręczenia wyróżnień nominowanym i laureatem Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU 2013 podsumowała prof. Katarzyna Majchrzak z Instytutu Zarządzania Wartością SGH, przewodnicząca Kapituły. Spotkanie zakończyło się pamiątkowym zdjęciem laureatów z członkami Kapituły, a podczas koktajlu był już czas na wzajemne gratulacje, wymianę doświadczeń i rozmowy z zaproszonymi gośćmi. Proszę Państwa, wykładu nie będzie, więc podsumowanie
będzie krótkie. Chcę podziękować wszystkim wyróżnionym i uczestnikom za
udział w konkursie oraz organizatorom, a szczególnie panu Jerzemu za
zaproszenie do tak zacnej Kapituły. To naprawdę dla mnie zaszczyt. Mam
również nadzieję, że wszyscy wyróżnieni są tymi właściwymi osobami,
które na tę nagrodę swoimi dokonaniami zasługują.
Chcę również
powiedzieć, że ta nagroda jest dla mnie szczególnie ważna. Tematyka
reputacji, którą się zajmuję naukowo jest w Polsce tematyką dosyć nową.
Weszła do programów edukacyjnych kilka lat temu w SGH. W Europie
Zachodniej i USA w latach 80. ubiegłego wieku. Dzięki tej nagrodzie i
organizatorom promujemy znaczenie reputacji dla przedsiębiorstwa – to
bardzo ważne.
W tym kontekście podkreślę jeszcze jedną ważną
rzecz. Otóż kapitał reputacji obok kapitału ludzkiego i kapitału relacji
składa się na aktywa niematerialne przedsiębiorstwa, które we
współczesnym przedsiębiorstwie mają wartość powyżej 50 proc. Niezwykle
jednak trudno tę wartość uchwycić.
Sam kapitał reputacji mimo,
że jest taki trudny do wyłuskania, z tych pozostałych aktywów
niematerialnych, to szacuje się, iż stanowi on około 10-15 proc.
wartości przedsiębiorstwa. Czyli wszyscy musimy zdawać sobie sprawę z
wagi, istoty i znaczenia reputacji. Proszę Państwa, osoby, które są
zainteresowane tematyką zarządzania reputacją odsyłam do grudniowego
numeru "Prestiżu", Te materiały są również dostępne na stronie
internetowej prestiz.info.pl. Jeszcze raz dziękuję wszystkim
zgromadzonym i organizatorom za spotkanie i piękną uroczystość wręczenia
nagród. Dziękuję bardzo.
Na zdjęciach: Na uroczystość przyznania Nagród Prestiżu RENOMA ROKU - edycja 2013 - w Centrum Prasowym Foksal, siedzibie Stowarzyszenia Dziennikarzy - licznie przybyli dziennikarze prasy radia i telewizji. Wśród nich z Telewizji Polsat, która relację z wręczenia statuetek nagrody i pierwszego do niej brylantu zamieściła w kanale Polsat Biznes i Polsat News.
Od góry: 1. Prof. Katarzyna Majchrzak, Przewodnicząca Kapituły. 2. Prof. Ewa Lewandowska-Tarasiuk i Jerzy Byra, członkowie Kapituły, prowadzący uroczystość wręczenia nagród. 3. Członkowie Kapituły, od lewej: prof. Katarzyna Majchrzak, dr Alicja Adamczak, Witold Juchniewicz i Andrzej Maślankiewicz.
Od dołu: Nominowani, laureaci i zaproszeni goście już po oficjalnym zakończeniu uroczystości. 1. Janusz Gimiński, Dyrektor Marketingu (PESA Bydgoszcz) i Robert Kujawa, Dyrektor Handlowy (Optiguard, Toruń). 2. Halina Byra, Dyrektor ds. Mediów Centrum Komunikacji Gospodarczej i Władysław Kaczorkiewicz, Prezes Przedsiębiorstwa Hotelarsko-Turystycznego w Warszawie. 3. Na pierwszym planie, od lewej: prof. Grażyna Ginalska z członkiniami nagrodzonego zespołu, dr Anną Belcarz i prof. Anną Ślósarczyk. Fot. Piotr Pajewski
dodano: 2014-06-13 08:20:36
|