Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Kandydaci nie do wzięcia

Największy serwis z ogłoszeniami o pracę bierze na warsztat podstawowe błędy kandydatów ubiegających się o zatrudnienie. O problemie opowiada… śpiewająco. – Weź mnie, bo jestem w formie, sam nie wiem, co mam w CV! Choć łżę, to ciągle w normie, prezesem byłem, mówię ci! – śpiewa na nutę znanego utworu jeden z bohaterów najnowszej kampanii OLXa. Na scenę wirtualnego show o nazwie „Kandydaci nie do wzięcia” wprowadza go sam Piotr Gąsowski, pytając retorycznie, czy można upaść niżej.



To pierwszy z sześciu odcinków nowej kampanii OLXa, która formułą przypomina muzyczne talent show, a raczej antytalent show. Dowiadujemy się z niego, że kandydat Damian w swoim CV przypisał sobie górnolotnie rolę CEO we własnej, jednoosobowej firmie, która w dodatku upadła po miesiącu. Niezrażony wyśpiewuje o swoich kolejnych wpadkach: English, choć wiem, że nie urywa, w papierach gruba ryba. I taki ze mnie kwiat, jutro zwojuję cały świat. Butnie liczy na to, że pracę dostanie u każdego od ręki.

W kolejnych odcinkach gospodarz show, Piotr Gąsowski, bezlitośnie wypunktuje najpopularniejsze błędy wyjęte prosto z życiorysów osób ubiegających się o pracę. Pojawi się m.in. beznadziejny przypadek dodawania do CV zbyt osobistych zdjęć i absolutnie niepoważne rozmowy o zarobkach. Wszystko to śpiewająco i z melodią przebojów.

– Talent show to formuła znana i lubiana przez zdecydowaną większość Polaków. Sięgnęliśmy po nią, by jak zwykle z dystansem i przymrużeniem oka pokazać to, co aplikującym o pracę zdarza się rozgrywać źle albo wręcz fatalnie – wyjaśnia Marcin Sienkowski, head of marketing OLX. – Co również charakterystyczne dla naszej marki, na końcu zostawiamy widza z puentą, jak takich wpadek uniknąć lub jak je naprawić. Kolejny raz podejmujemy próbę edukowania rynku i robimy to w zabawny sposób.

Pomocnym rozwiązaniem może być utworzenie profilu kandydata za pomocą nowego narzędzia oferowanego przez OLX.

Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiada agencja 23Heroes, produkcją zajął się dom produkcyjny F25.  Kampania wystartowała 11 września. Będzie ją można zobaczyć tylko w internecie, na kanałach social mediowych marki. Towarzyszyć jej będzie również kampania radiowa, skierowana do pracodawców.


Źródło: OLX Praca -  jedna z największych kategorii na OLX.


dodano: 2020-09-14 12:03:08