Wydarzenia
Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem i uniknąć czarnego PR-u? Jednym z najbardziej niebezpiecznych momentów dla firmy jest czas
zwolnień i okres następujący bezpośrednio po nim. Właśnie wtedy są
popełniane najpoważniejsze błędy w komunikacji między pracodawcą a
byłymi już pracownikami. – Niezadowoleni i byli pracownicy są głównym
źródłem informacji o firmie dostępnych w Internecie. Często przyczyną
takich zachowań jest sposób w jaki przekazano im informacje o utracie
pracy, a nie sytuacja, która doprowadziła do zwolnienia. To właśnie brak
właściwej komunikacji pomiędzy pracownikiem a pracodawcą psuje opinię o
firmie – mówi Katarzyna Richter, międzynarodowy specjalista w zakresie
HR i psychologii międzykulturowej. Zasady komunikowania zmian w firmie Właściwe komunikowanie zamian w strukturze firmy, jak np. restrukturyzacja, zwolnienia grupowe, czy zakończenie współpracy z poszczególnymi pracownikami jest niezwykle istotne dla zachowania poprawnego wizerunku firmy oraz pozytywnych relacji z podwładnymi. Według Katarzyny Richter jest kilka działań, które w takich sytuacjach warto podjąć, aby uniknąć negatywnych publikacji o organizacji w sieci. – Pamiętajmy że niezwykle ważne jest przekazanie wiadomości pracownikom najszybciej, jak to jest możliwe. Złym rozwiązaniem jest także informowanie o trudnych sytuacjach za pośrednictwem służbowego maila, czy w komunikacie prasowym wystosowanym za pośrednictwem mediów – mówi Katarzyna Richter. A oto jak powinna przebiegać komunikacja pomiędzy pracodawcą a pracownikami w przypadku wprowadzania zmian, czy zwolnień w firmie:
dodano: 2020-01-17 06:18:39 |