Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Jak i dlaczego warto mierzyć skuteczność kampanii SMS?

Wiem, że połowa pieniędzy przeznaczonych na reklamę, jest marnotrawiona, nie wiem tylko, która połowa – powiedział żyjący na przełomie XIX i XX John Wanamaker, założyciel jednej z pierwszych na świecie sieci handlowych. Na szczęście obecnie mamy do dyspozycji wiele różnych kryteriów, na podstawie których możemy oceniać skuteczność kampanii marketingowych, także jeśli chodzi o działania mobilne za pomocą komunikacji SMS.

Monitorowanie efektów prowadzonej kampanii to klucz do kolejnych sukcesów. Dane, które otrzymuje marketer, pozwalają w przyszłość na lepsze targetowanie komunikatów, dokładniejsze wyznaczenie celów i określenie budżetu przeznaczonego na kampanię.

– Komunikacja SMS jest bardzo skuteczna i popularna. Wskaźnik otwieralności wiadomości SMS to aż 99% – przypomina Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI, platformie do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS. – Co więcej, według wyników badania Ipsos Polska, Polacy wskazują właśnie SMS-a jako najlepsze narzędzie do otrzymywania ofert handlowych na telefon.

Tym bardziej warto przyjrzeć się metodom, dzięki którym można będzie w prosty i skuteczny sposób sprawdzić efektywność kampanii SMS-owej.

Cztery kroki marketera
Kod w kasie
Sprawdzanie kodu rabatu przy zakupie, czyli akceptuj kody rabatowe z ekranu komórki i uzyskaj najdokładniejszy wynik skuteczności kampanii.

Internet
Rejestracja użycia kodu w Internecie, czyli przekieruj Klienta do świata online (e-sklep, landing page) i rozlicz swoją kampanię co do grosza.

Raporty
Optymalna kontrola efektywności dzięki interakcji z odbiorcą, czyli analizuj raporty i targetuj kolejne kampanie do najaktywniejszych grup odbiorców.

Średnia sprzedaży
Analiza sprzedaży, czyli porównuj średni obrót w czasie trwania kampanii, ale nie zapomnij o wpływie czynników dodatkowych (inne kanały reklamowe czy towarzyszące eventy).

Monitorowanie efektywności mobilnego marketingu (na podstawie dostarczonych raportów, rejestracji m-kuponów, średniej sprzedaży, czy odwiedzin na stronie www) pozwala jednocześnie, dzięki dokładniejszemu planowaniu, zrealizować dwa dalekosiężne cele: osiągnąć lepszą efektywność podczas następnych wysyłek i przenieść środki finansowe tam, gdzie przynoszą one najwyższe ROI (zwrot z inwestycji).

Skrócone linki
Jeszcze innym sposobem na monitorowanie skuteczności kampanii SMS jest umieszczenie w wysyłanej wiadomości skróconego linku. Jest to narzędzie idealnie wpisujące się w trend mierzenia skuteczności działań marketingowych i tworzenia kampanii wielokanałowych. – Funkcja polega na tym, że do tworzonej wiadomości można dodać krótki adres URL w domenie http://idz.do/sklep, który przekierowywać będzie odbiorcę wiadomości na dowolnie wskazaną stronę www – tłumaczy Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl.

Jakie konkretnie korzyści przynosi marketerom taka funkcjonalność? Przede wszystkim pozwala monitorować kliknięcia  w link i pobrać bardziej szczegółowe informacje o: systemie operacyjnym, z jakiego został kliknięty link (np. iOS), użytej przeglądarki (np. Safari), rodzaju urządzenia (np. iPhone) oraz daty kliknięcia. Nie bez znaczenia jest też skrócenie tekstu całej wiadomości.

Raport z masowej wysyłki SMS-ów zawiera więc informacje o kliknięciach w link:



oraz więcej szczegółów na temat użytkowników, do których trafiła wiadomość.



Uważne śledzenie takich wyników pozwala na dalszą optymalizację kolejnych kampanii oraz lepsze poznanie swoich klientów i dostosowanie następnych komunikatów stosownie do ich preferencji.


Źródło: SMSAPI – nowoczesna platforma ułatwiająca komunikację firm z klientami za pośrednictwem wiadomości SMS, MMS i VMS. W prosty i przystępny sposób – przez stronę WWW oraz urządzenia mobilne – każdy przedsiębiorca może wysyłać wiadomości informujące o statusach realizacji zlecenia, wydarzeniach, promocjach czy konkursach, zarządzać kampaniami oraz prowadzić dialog z klientami. SMSAPI działa w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa).



dodano: 2016-12-19 07:59:18