Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Interaktywna rewolucja w świecie e-mail

Google rozpoczął testowanie AMP dla poczty e-mail. Usługa ta polega na wyświetlaniu przyspieszonych stron mobilnych bezpośrednio w treści maila. Opcja ta ma być dostępna dla wszystkich użytkowników poczty Gmail do końca 2018 roku. To oznacza, że firmy mają jeszcze kilka miesięcy, żeby zastanowić się nad sposobami wykorzystania nowej technologii. Eksperci EmailLabs wskazują, że warto m.in. spożytkować potencjał e-maili transakcyjnych, które dzięki technologii AMP, zyskają nowe możliwości.

– Technologia AMP to mała rewolucja. Dzięki tej innowacji, wiadomości e-mail staną się bardziej interaktywne. Adresaci będą mogli swobodnie przeglądać interesujące ich treści z poziomu swoich skrzynek pocztowych. Już nie trzeba będzie klikać w zawarte w e-mailu odnośniki do stron zewnętrznych i czekać na ich załadowanie. Wszystko będzie odbywało się na bieżąco w skrzynce odbiorczej. To dla firm, które wysyłają masowo komunikację e-mail, oznacza nowe możliwości
– mówi Agata Krypczyk, marketing manager w EmailLabs.

Jak wykorzystać maile transakcyjne?

AMP, czyli Accelerated Mobile Pages, to technologia, która pozwala na szybkie renderowanie stron www posiadających statyczne treści oraz dopasowanie ich do urządzenia, na którym są otwierane. Dzięki temu wiadomości e-mail przypominają stronę internetową, którą można przeglądać bezpośrednio w skrzynce odbiorczej. To rewolucyjna zmiana m.in. dla sklepów internetowych, które wysyłają masowo e-maile, w tym te transakcyjne, czyli faktury, potwierdzenia rejestracji konta czy potwierdzenia zamówień. Eksperci EmailLabs wskazują cztery praktyczne sposoby zastosowania AMP w tego typu treściach:
  • E-mail z potwierdzeniem zamówienia, w którym można zaproponować zakup dodatkowych produktów. Wówczas klient dodaje je do otwartego koszyka i potwierdza rozszerzone zamówienie – wszystko w trakcie przeglądania jednej wiadomości!  
  • Błyskawiczna weryfikacja profilu po jego założeniu. Potwierdzenia dokonuje się od razu w e-mailu, za pomocą jednego kliknięcia. Następnie adresat w tej samej wiadomości otrzymuje podziękowanie np. za utworzenie konta w sklepie.
  • Opłacanie faktur bez konieczności przejścia na inną stronę www. Płatność będzie można uregulować w tym samym mailu, w którym ją otrzymamy.
  • nterakcja z portalami e-commerce, takimi jak booking.com. Po zarezerwowaniu m.in. hotelu czy biletów lotniczych, klient otrzyma wiadomość potwierdzającą transakcję. Dzięki AMP będzie mógł z poziomu skrzynki e-mail dodać terminy rezerwacji do kalendarza Google oraz ustawić przypomnienie, żeby nie przegapić lotu.

Nowe wyzwania w związku z AMP

Technologia AMP zostanie wdrożona pod koniec roku na wszystkich kontach Gmail. Do tego czasu pozostaniemy z kilkoma znakami zapytania. Nie wiadomo m.in. czy Gmail będzie w jakiś sposób oznaczać e-maile AMP w skrzynce odbiorczej. Jeżeli tak to na pewno zwiększy poziom klikalności w tego typu treści. Niewiadomą pozostaje także to, jak z nową technologią poradzą sobie obecne systemy zabezpieczeń. Zastosowaie AMP w e-mailach to wyzwanie dla osób zajmujących się kwestiami bezpieczeństwa. Rozszerzenie funkcjonalności skrzynek odbiorczych prawdopodobnie będzie oznaczać konieczność wprowadzenia lepszych metod uwierzytelniania.

– Wyłudzenia informacji drogą mailową, w tym popularny w ostatnich latach phishing, mogą stanowić przeszkodę w pełnym wykorzystaniu AMP w skrzynce odbiorczej. Gmail będzie wymagał od firm dobrej reputacji i uwierzytelniania nadawców przez SPF, DKIM i DMARC. Dostosowanie się do tych wymogów będzie kluczowe. Niemniej, w metodzie AMP widzimy spory potencjał, chociaż jej zastosowanie oraz wartość będzie mógł zweryfikować tylko i wyłącznie czas oraz sukcesywnie prowadzone testy – podsumowuje Agata Krypczyk.


Źródło: EmailLabs


dodano: 2018-03-16 07:31:11