Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Hamulcowa biurokracja

Rozbudowana biurokracja, niespójna polityka państwa i małe nakłady finansowe to zdaniem menadżerów - pytanych podczas badania Barometr Innowacji na zlecenie GE - główne przyczyny tego, że Polska nie jest postrzegana jako rynek innowacyjności.

Tylko 38 proc. polskich menadżerów i 24 proc. zagranicznych oceniają polski rynek jako sprzyjający innowacyjności. – Polskie firmy raczej skupiają się na wprowadzaniu istniejących już rozwiązań – mówi Magdalena Nizik, dyrektor zarządzająca GE Engineering Design Center.

Jednocześnie aż 96 proc. szefów polskich firm uważa, że innowacyjność to jeden z najważniejszych czynników dla rozwoju biznesu. Niewiele mniej z grupy badanych zaznacza jednak, że innowacje łatwiej wprowadzać budując strategiczne partnerstwa z innymi firmami. Czynnikiem hamującym innowacje jest przede wszystkim brak kapitału, zarówno prywatnego, jak i państwowego.

 – Menadżerowie uważają, że jest za mało inwestorów, za mało kapitału prywatnego, który wspierałby innowacyjność. Ale i nakłady na innowacje jako procent budżetu czy PKB w Polsce są jednymi z najniższych w Europie. Mało jest środków własnych na innowacje. W ostatnich kilku latach to się poprawiło, ponieważ Polska zyskała środki z UE. Jednakże w naszym odczuciu to nie te najbardziej innowacyjne projekty wygrywają – podkreśla Magdalena Nizik.

W ramach badania Barometru Innowacji GE 2013 ankieterzy spytali o innowacyjność 3100 dyrektorów najwyższego szczebla z 25 krajów.

Źródło: www.neswseria.pl




dodano: 2013-03-01 12:16:46