Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Flaga narodowa wspólnym logiem dla polskiego eksportu

O budowaniu rozpoznawalności polskiej gospodarki poprzez polską ofertę produktową, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach rozmawiali uczestnicy panelu „Dyplomacja ekonomiczna nowe otwarcie?” – Polskie produkty są na tyle dobre, że bronią się same. Nadszedł czas, żeby kapitalizować ten potencjał – przekonywał Tomasz Pisula, szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.



O dojrzałości polskiej gospodarki świadczy wysoka jakość towarów i usług, wytwarzanych przez krajowe firmy. Dowodzi tego również rosnące zainteresowanie polskimi produktami na światowych rynkach. Dużym popytem cieszą się zwłaszcza akcesoria i innowacyjne podzespoły, w których wyspecjalizował się polski przemysł. Niestety jak podkreślał Pisula funkcjonują pod obcą marką, już jako element produktów finalnych.

– Sprzedajemy doskonałe maszyny rolnicze, sprzęt górniczy, jachty, autobusy, tramwaje, czy cenione kosmetyki i chemię gospodarczą przekonywał szef Agencji. – Polskie podzespoły latają w kosmos czy napędzają samochody i samoloty na całym świecie. Jednak rzadko ich użytkownicy zdają sobie sprawę, że zostały zaprojektowane i wyprodukowane w naszym kraju wyjaśnił szef PAIH. Aby zilustrować tę tezę prezes posłużył się przykładem niemieckim. – Jesteśmy zapleczem wytwórczym gospodarki niemieckiej. Towary naszych sąsiadów zza Odry podbijają rynek chiński, choć są często konfekcjonowane z polskich półproduktów mówił Pisula.

Zdaniem prezesa Pistuli, ambicje polskich firm, a także globalna rywalizacja wymuszają intensywną pracę nad zbudowaniem i pozycjonowaniem polskiej marki eksportowej. Chodzi o utrwalenie skojarzenia Polski z dobrą jakością. W roli logo polskich produktów Pisula widzi flagę narodową. – Mocny, a zarazem uniwersalny przekaz, który pozwoli uniknąć dyskusji na temat tego, jak powinna wyglądać identyfikacja wizualna Polski czy którego z istniejących już oznakowań używać – przekonywał Tomasz Pisula. 

Prezes Pisula przyznał również, że pomysł podoba się wielu polskim przedsiębiorcom, którzy już osiągnęli sukces i ugruntowali swoją pozycję. – Teraz chcą utorować drogę kolejnym firmom, zwłaszcza małym i średnim, które choć robią to coraz częściej stawiają dopiero pierwsze kroki na odległych rynkach. Jeśli uda nam się zbudować spójny przekaz, to za 10–20 lat polskie logo narodowe otworzy dzieciom i wnukom dzisiejszych przedsiębiorców wiele nowych biznesowych drzwi na świecie – przekonywał prezes PAIH. 


Źródło: Polska Agencja Inwestycji i Handlu


dodano: 2017-05-16 06:31:59