Chcesz otrzymywać najnowsze wiadomości
Wydarzenia
Druk 3D w „Firmowych Ewolucjach”

W najbliższy wtorek, 13 września br., o godz. 22.50 w TVP1, zostanie wyemitowany drugi odcinek telewizyjnego programu „Firmowe Ewolucje”, skierowanego do MŚP. Jego bohaterem będzie firma Hexagon, dostawca sprzętu oraz kompleksowych usług druku 3D. Branża druku 3D jest jedną z najmłodszych w Polsce. Pierwsze firmy produkujące drukarki 3D pojawiły się na polskim rynku 5 lat temu i choć obecnie funkcjonuje kilkadziesiąt takich podmiotów, to większość z nich stanowią firmy o małym, krajowym zasięgu sprzedaży, liczbie pracowników nieprzekraczającej 10 osób i oferujące niskobudżetowy sprzęt.

Wraz z rozwojem druku 3D w Polsce, zaczął intensywnie rozwijać się także rynek dystrybutorów drukarek i usług 3D. Ich głównymi klientami są architekci, biura konstrukcyjne oraz firmy z branży wzornictwa, a także przedstawiciele branży motoryzacyjnej i reklamowej. W opinii przedstawicieli Banku Zachodniego WBK, branża druku 3D ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Jest to rynek raczkujący, który dopiero się kształtuje, ale rosnąca liczba wyspecjalizowanych producentów i w związku z tym większa dostępność sprzętu powodują, że zainteresowanie tego typu usługami w kolejnych latach będzie rosło.

Przyszłość w 3D

Hexagon działa na rynku usług 3D od maja 2015 roku i jest dystrybutorem maszyn drukujących w technologii 3D oraz wykonawcą wydruków 3D na zamówienie klientów. Firma oferuje także serwis sprzętu oraz prowadzi szkolenia. Wyzwaniem natomiast pozostaje intensyfikacja działań sprzedażowych maszyn drukujących i wysoki koszt zakupu profesjonalnych drukarek 3D. Kolejnym z wyzwań, przed którym stoi firma, to brak konkretnego biznesplanu, a także niewłaściwa forma prowadzonej działalności.

Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem firmy Hexagon zostanie wyemitowany na antenie TVP1 we wtorek, 13 września, o godz. 22.50. Sytuację przedsiębiorstwa przeanalizuje zespół doświadczonych ekspertów: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, trener biznesu i prezes ProfiLab oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Program prowadzi Arkadiusz Mierzwa (dziennikarz ekonomiczny, doradca i trener biznesu). Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć również na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/. To właśnie tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań pomagających zwalczyć powtarzające się trudności z funkcjonowaniem małego i średniego biznesu.

Do wygrania 100 tys. zł

Druga edycja telewizyjnego show „Firmowe Ewolucje” składa się z 10 odcinków, które są emitowane od 6 września br. w każdy wtorkowy wieczór na antenie TVP1. Bohaterami 9 odcinków będą przedsiębiorcy zajmujący się drukiem, drukiem 3D, produkcją rolną, produkcją lodów naturalnych, usługami szkoleniowymi dla biznesu, edukacją przedszkolną, produkcją odzieży szytej na miarę, produkcją lamp architektonicznych oraz wytwórstwem przyborów laboratoryjnych. Widzowie zobaczą, jak firmy funkcjonują „od środka” – ich problemy, potrzeby, ale także wartości i strategie rozwoju. Natomiast trójka ekspertów udzieli właścicielom praktycznych porad i wskazówek. W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.


Źródło: Materiały prasowe


dodano: 2016-09-12 08:15:52