Wydarzenia
Dane coraz bliżej użytkownika Procesy, które zaistniały w konsekwencji pandemii COVID-19,
spowodowały wzrost zapotrzebowania na przetwarzanie danych na brzegu sieci, a więc bliżej końcowego
użytkownika. Zjawisko to dotyczy m.in. usług z zakresu telemedycyny, zdalnego oraz hybrydowego
nauczania i pracy, a także cechującego się coraz większą popularnością handlu internetowego. W
rezultacie, według analiz IDC, globalne roczne wydatki na infrastrukturę brzegową mają wzrosnąć do
250 mld dolarów w 2024 roku. Zmiana preferencji dotyczących lokalizacji użytkowanych danych będzie trwała nawet pomimo znoszenia sanitarnych obostrzeń. Internet zdecydowanie zyskuje priorytet – umożliwia załatwianie spraw urzędowych, pracownicy wielu firm wciąż realizują swoje obowiązki z domowego biura, zaś przedsiębiorstwa prowadzące handel online szybko przystosowują się do zmieniających się nawyków konsumentów i na przykład zwiększają poziom elastyczności warunków dostaw. Jaka jest zatem przyszłość przetwarzania na brzegu sieci? Eksperci Vertiv w raporcie Z centrum danych przedsiębiorstwa na brzeg sieci: szybsze wdrażanie złożonej infrastruktury IT i zarządzanie nią wskazali na najważniejsze trendy w tym zakresie.
– Realizacja procesów w sposób manualny znacząco zwiększa obciążenie pracą – podkreśla Gerard Dermont, Dyrektor sprzedaży regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie z firmy Vertiv. – Ponadto, wraz ze wzrostem zakresu obowiązków personelu, wzrasta też ryzyko popełnienia błędów. Wprowadzenie błędnych ustawień konfiguracyjnych w urządzeniach może doprowadzić do ich poważnej awarii. Sposobem zapewniającym komfortową pracę jest zastosowanie rozwiązań do zdalnego i bezpiecznego monitoringu oraz sterowania całą infrastrukturą IT. Pozwalają one szybko obsługiwać rosnącą liczbę użytkowników i urządzeń – także w przypadku, gdy pracownicy potrzebują skorzystać ze strumieniowego przesyłania danych w rozdzielczości 4K. Źródło: Vertiv - firma oferuje rozwiązania z zakresu infrastruktury IT, oprogramowania, analityki, a także szereg usług, które zapewniają nieprzerwane i optymalne działanie kluczowych systemów swoich klientów oraz ich rozwój, wraz ze wzrostem biznesu. dodano: 2022-04-22 06:01:07 |