
Felietony
Renoma - po co to komu? Jerzy Byra „Żeby działanie miało sens – jeszcze i to, potrzeba uznania drugiego człowieka.” Ta krótka sentencja – zamieszczona, jako motto na okładce „Prestiżu” – jest rodzajem myśli przewodniej, na którą powołujemy się w swojej działalności wydawniczej poświęconej reputacji polskiej gospodarki. Bez uznania drugiego człowieka -– w naszym przypadku przedsiębiorcy i menedżera zmagającego się ze złożoną materią zarządzania firmami – nie ma efektywnego działania. Myśl ta odnosi się bezpośrednio do prezentowanej na łamach „Prestiżu” tematyki związanej z reputacją w działalności gospodarczej. Jesteśmy bowiem w "Prestiżu" zdania, iż dzisiaj sam produkt i usługa, choćby najlepsze, nie wystarczy. Klienci i partnerzy chcą wiedzieć więcej o firmie, która go wyprodukowała lub świadczy usługę, o filozofii jej działania, o kwalifikacjach szefa, jego zainteresowaniach. Tylko taki przekaz staje się normą interakcji, służy budowaniu wiarygodności w oczach klientów i partnerów, lojalności i pozytywnemu nastawieniu. Mając na uwadze dbałość o pozytywne postrzeganie efektów działalności gospodarczej, od piętnastu lat usiłujemy tworzyć na łamach „Prestiżu” pozytywne nastawienie wokół przedsiębiorców i ich firm mających wymierny wpływ na rozwój gospodarczy kraju. Między innymi szeroko propagujemy nominowanych i laureatów Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP. Upowszechniamy ich osiągnięcia, które podnoszą prestiż i wpływają na percepcję całego otoczenia. A że nigdy dobrego słowa dość, stąd uznaliśmy, że od tego roku, w piętnastą rocznicę rozpoczęcia wydawania „Prestiżu”, zgodnie z naszą ideą wydawniczą ustanowimy Nagrodę Prestiżu i nazwiemy ją – RENOMA ROKU. To bardzo prestiżowy tytuł, który chcemy w spektakularny sposób nadawać za pozytywną reputację, opinię, jaką ma osoba, firma, produkt wśród ludzi. Tymi ludźmi są zaproszone do współpracy instytucje, organizacje i media, które rekomendują swoich kandydatów do nagrody. Dopiero spośród nich Kapituła dokonuje wyboru tych, którzy na to miano, według określonych kryteriów, zasługują. W efekcie honoruje właścicieli i menedżerów, firmy i produkty oraz wynalazców Nagrodą Prestiżu RENOMA ROKU. Nadaje im taki tytuł w oparciu o następujące wartości: wiarygodność, niezawodność, zaufanie i odpowiedzialność. Za ich postawę, zaangażowanie, wytrwałość i osiągnięcia gospodarcze, za zdobycie uznania społecznego i wysokiej pozycji biznesowej na rynku. Dlaczego renoma i rola reputacji jest tak niezwykle istotna w działalności gospodarczej? Otóż dlatego, że to ona przyczynia się do zdobycia przewagi konkurencyjnej. Firma o nieskazitelnej reputacji cieszy się uznaniem, staje się wzorowym przykładem, jest porównywana z innymi poprzez wskazywanie cech społecznie ważnych. Firma, przedsiębiorca, produkt, wynalazca stają się ważni dla pracowników, klientów, dostawców, inwestorów i wielu innych grup społecznych. Lokalna społeczność jest dumna z posiadania w swoim otoczeniu takich wzorców o uznanej reputacji, czyli renomie, gdyż to podnosi jej prestiż i bezpośrednio wpływa na wizerunek całego środowiska. Pierwsze takie wzorce możecie Państwo w dalszej części „Prestiżu” ocenić już sami. Przedstawiamy bowiem pierwszych nominowanych do Nagrody Prestiżu RENOMA ROKU - Edycja 2012. I choć zdobycie takiego kapitału zaufania jest inwestycja trudną, długotrwałą i wymagającą wielkiej konsekwencji – warto o budowaniu dobrej reputacji pamiętać. Jak również o tym, że zarządzający nie zawsze doceniają wartości reputacji. Zauważają dopiero wtedy, gdy oni sami, ich firmy i produkty renomę stracą. Uświadamiają sobie znaczenie reputacji dopiero w sytuacji kryzysu. (grudzień 2012) dodano: 2012-12-11 15:13:35 |